Rukka

Rukka-moottoripyöräilyasut on suunniteltu ja valmistettu Rukka Defence & Comfort -toimintastandardien mukaan, jotta ne vastaavat kaikkein tiukimpia suojaavuus- ja ajomukavuusvaatimuksia.

VALVOTTUA LAATUA

Suunnittelusta valmiiksi tuotteeksi ilman kompromisseja: Rukka tekee kaikkensa parhaan mahdollisen lopputuloksen tarjoamiseksi kuluttajalle. Materiaalien laatua valvotaan sekä Rukan että toimittajien puolesta useaan otteeseen ennen valmistuksen aloitusta ja sen aikana.

Tiukka materiaalitestaus ja huolellinen tuotantoprosessi eivät vielä riitä, vaan eri lajien ammattilaiset ja aktiiviharrastajat testaavat tuotteiden prototyyppejä kenttäkokeissa. Kuumassa ja kylmässä, sateessa ja lumessa sekä tuulessa ja tuiskussa saatu palaute otetaan huomioon, ennen kuin tuote otetaan laajaan valmistukseen.

AKTIIVISTA TURVALLISUUTTA MUKAVUUDEN KAUTTA

Kaikki Rukka-moottoripyöräilyasuissa käytetyt suojat ovat CE-normin EN 1621-1 2012 mukaiset ja toimivat samoin kaikissa sääolosuhteissa. Hengittävien selkä-, rinta-, olka-, kyynär-, polvi-/sääri- ja lonkkasuojien elastinen rakenne jakaa mahdolliset iskut laajemmalle alueelle toimien iskunvaimentimena.

Jokainen asu toimii parhaiten sille määritellyllä yksilöllisellä mukavuusalueella. Kuuma tai kylmä, sade tai paiste – erilaisissa ajo-olosuhteissa hyödynnetään erilaisia teknologioita.

MISTÄ KAIKKI SITTEN ALKOI?

Vuonna 1950 Roger “Rukka” Störling oli mukana perustamassa pientä yritystä, joka alkujaan keskittyi verkka-asujen valmistukseen. Ensimmäiset tuotteet tehtiin länsirannikolla Kokkolassa, vanhan maalaistalon keittiössä. Yritykseen hankittiin vuonna 1953 ensimmäinen saumojenhitsauslaite, minkä myötä tuotevalikoima laajeni sadevaatteisiin. Siitä alkoi Rukan tie kohti vedenpitävien moottoripyörävarusteiden kansainvälistä huippua.

TIESITKÖ TÄMÄN?

Moottoripyöräasujen lisäksi Rukka tunnetaan myös ikonisista keltaisista sadetakeista, jotka ovat olleet valikoimissa jo lähes 70 vuotta.

Kipinä vesitiiviin päällystakin valmistukseen syttyi itse asiassa moottoripyörän selässä, kun Roger Störling ajoi lähes 500 kilometriä sateen armoilla katsomaan Helsingin olympialaisia vuonna 1952.

Parhaat ideat syntyvät usein pakon edessä, mutta voimme tyytyväisenä todeta moottoripyörävaatteiden tulleen pitkälle niistä päivistä, kun kumitettu sadetakki kävi ajoasusta!

The Mopott Shop

Huomasin myös ajovarusteita itse ostaessani, että naisten valikoimaa oli vähän. Totta kai siihen vaikutti myös se, että naismotoristeja oli ja on vähemmän kuin miehiä, mutta valikoiman suppeus silti harmitti. Puhuimme jo tuolloin naispuolisten motoristien kanssa kuinka ikävä on aina pukeutua vain mustiin ajovarusteisiin. Isot koot olivat myös harvinaisia, ja plus koon tytöt joutuivat usein pukeutumaan miesten ajovaatteisiin. Onneksi tilanne on nykyään toinen, ja valikoimissa on nykyään jo värejä ja enemmän naisten kokoja. The Mopott Shop kerää saman katon alle useita eri merkkejä, joten kaikille varmasti löytyy jotain mieleistä. 

Ostoskori0
Ostoskorisi on tyhjä!
Jatka ostoksia
0